اخبار

عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از کشور در سال 99

عوارض خروج از کشور در سال ۹۹ اعلام شد. ابلاغ مبلغ عوارض برای سفر اول ، سفر دوم و سفر سوم به بعد در سال ۹۹ توسط رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور.

در لایحه بودجه ۹۹، درآمد حاصل از عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور با تغییراتی همراه شده است.

امید علی پارسا در مکاتبه ای با رئیس بانک ملی عوارض خروج مسافر در سال جاری موضوع ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده به موجب قانون بودجه سال ۱۳۹۹ را ابلاغ کرد.

عوارض خروج  برای سفر اول هر مسافر ایرانی به خارج از کشور به غیر از سفرهای زیارتی، ۲۶۴ هزار تومان در نظر گرفته شده است و برای سفر دوم این هزینه ۵۰% درصد اضافه می‌شود و در واقع به مبلغ ۳۹۶ هزارتومان می‌رسد. همچنین هزینه عوارض خروج مسافر برای سفرهای سوم و بیشتر از آن نسبت به سفر اول ۱۰۰% درصد افزایش می‌یابد و به مبلغ ۵۲۸ هزارتومان می‌رسد.

در لایحه بودجه ۹۹، عوارض خروج از کشور برای هر نفر ۲۶۴ هزار تومان تعیین شده ضمن اینکه این عوارض برای زائرین حج تمتع و عمره ۱۳۲ هزار تومان لحاظ شده است.

عوارض خروج از کشور

اطلاعات بیشتر در مورد عوارض مسافر

پرداخت عوارض خروج از کشور یکی از ضروریات سفرهای خارجی است. مسافران سفرهای زمینی و هوایی تنها در صورت داشتن قبض پرداخت عوارض خروج، قادر به عبور از مرزهای رسمی کشور هستند.

پرداخت این عوارض  در حال حاضر یکی از سؤالاتی است که ذهن بسیاری از هم‌وطنان برای سفرهای خارجی را به خود درگیر می‌کند. این عوارض که در چند سال اخیر مرتباً افزایش یافته، تقریباً همه‌ی افراد، از خردسال گرفته تا بزرگ‌سال، را شامل می‌شود.

همه‌ی مسافرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، باید قبل از عزیمت به فرودگاه یا مرزهای زمینی، عوارض خود را از طریق شعب بانک ملی در سراسر کشور یا درگاه الکترونیکی این بانک پرداخت کنند. پرداخت این عوارض به شما این امکان را می‌دهد تا به سهولت فرآیند پذیرش مسافر در گیت گذرنامه را پشت سر بگذارید.

پرداخت عوارض مسافرین

پرداخت عوارض  به دو شیوه امکان‌پذیر است:

  • درگاه الکترونیکی بانک ملی
  • تمامی شعب بانک ملی در سراسر کشور

پرداخت عوارض خروج از کشور به صورت اینترنتی

تا پیش از روی کار آمدن دولت الکترونیک، مسافران مجبور بودند تا عوارض  را به‌طور فیزیکی و با حضور در صف‌های طولانی در مرزها و فرودگاه‌های کشور پرداخت کنند. اما حالا با الکترونیکی شدن پرداخت این عوارض، مراحل کار به‌مراتب آسان‌تر شده است.

مسافران تنها کافی است که به درگاه اینترنتی بانک ملی مراجعه کرده و عوارض خروج را به‌طور الکترونیکی پرداخت کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 13 =